Tudi naša skupina je sodelovala v projektu Zdravje v vrtcu, ki smo ga izvajali skozi celo šolsko leto.

  1. ČUJEČNOST

V skupini smo pogosto izvajali vaje čuječnosti skozi katere so se otroci umiri.  Največkrat smo to izvajali v jutranjem krogu, lahko pa tudi zunaj na sprehodu ali na igrišču. Prav tako smo izvajali masaže za sproščanje.

 

  1. SKRB ZA ZDRAVJE

Spoznavali smo bacile in jih iskali. Na roke smo enemu otroku nanesli bleščice in si podajali »petke«. Potem pa smo naše dlani opazovali in ugotovili, da so se bleščice prenesle povsod. Tudi na predmete, ki smo se jih dotaknili. In se pogovarjali kje vse so bacili in jih iskali. Vsak otrok je izdelal svoj bacil in ga na koncu posul z bleščicami.

Otroke sva skozi celo leto spodbujali k »pravilnemu kašljanju in kihanju« – v komolec.

 

  1. UMIVANJE ROK

Z otroki smo spoznavali pomen umivanja rok in se naučili deklamacijo Umijmo si roke!

 

Umijmo si roke!

En, dva, tri.

Med prsti pogumno,

saj ne boli.

Umij si še palce,

vodo odpri,

milo si speri

in roke obriši si!

 

Ob deklamaciji sva izdelali tudi slikopis, ki smo ga skupaj z otroki nalepili nad umivalnika in jim je v pomoč pri umivanju rok. Hkrati pa smo se navajali na varčno uporabo mila in papirnatih brisač za brisanje rok. Otroke sva spodbujati k zapiranju vode, ko si milijo roke.

 

 

  1. ZDRAVA PREHRANA

V vrtcu se vsakodnevno trudimo spodbujati otroke k zdravem načinu prehranjevanja. Da smo zaužili dovolj vitaminov smo vsakodnevno jedli sadje, nekajkrat pa smo si naredili tudi »smuti«. Najprej smo si vsi temeljito umili roke in midve sva narezali sadje. Otroci so ga dali v posodo in potem smo skupaj opazovali. Na koncu, ko je bilo gotovo smo ga vsi skupaj poskusili.

 

  1. DUŠEVNO ZDRAVJE

Spoznavali smo jezik volkov in jezik žiraf, kjer smo se trudili in se še vedno trudimo, da otroci med sabo sodelujejo, si pomagajo, se spodbujajo. In pa spodbujava jih k uporabi besed prosim in hvala. Želeli sva, da je med njimi čim manj nasilne komunikacije in hkrati, da se čim bolj spodbudi besedna komunikacija med njimi. Najprej smo spoznavali žirafo. Vsi otroci so morali skupaj pobarvati žirafo in že tukaj so morali sodelovati med sabo. Nato pa smo spoznavali besede in dejanja, ki so značilna za jezik žiraf. Naslednji dan pa še za volkove. Najpogostejše besede, ki jih uporabljajo otroci smo zapisali k žirafi in volku. Slike z dejanji pa smo razporejali in skupaj ugotavljali kam bi kaj postavili. Velik poudarek smo dali tudi na čustva, ki jih občutimo v dani situaciji (veselje ali žalost).

 

  1. GIBANJE NA PROSTEM

Gibanje je velik in pomemben del vsakega izmed nas, zato smo veliko časa preživeli zunaj in se odpravljali na daljše sprehode (do zgornjega vrtca, v Stražo). Tudi pozimi.

Kar nekaj dejavnosti smo iz igralnice preselili v naravo in jih prilagodili.

 

Zapisali: Ana in Sara

Dostopnost